Social media
Mijn naam is Pieter, binnen een gemeente houd ik mij bezig met de (online) communicatie.
Op dit moment ben ik veel bezig met het inzetten van social media kanalen voor de gemeente. Ik ben erg benieuwd hoe andere gemeenten dit doen, wat ze delen, met welk doel en welke kanalen ze onder anderen gebruiken. Zijn er anderen op dit platform die zich hier mee bezig houden? Ik ben erg benieuwd!
Hi Pieter, ik werk als online communicatieadviseur bij een gemeente en beheer de social media kanalen. Ik kom graag met je in contact!
groeten Lisette
Dag @lisettebrom , bedankt voor je reactie! Gewoon even nieuwsgierig.. met welke social media kanalen werken jullie het meest binnen jullie gemeente? Daarmee help je me enorm 🙂
Groet,
Pieter
Dag Pieter, Facebook (nieuws, foto’s, video’s en participatie), Instagram (af en toe een mooie foto) en LinkedIn (vacatures). Twitter alleen voor grote incidenten. groeten Lisette
Hi Pieter, ik werk voor de gemeenten Purmerend en Beemster. Ook wij zijn actief op verschillende kanalen. LinkedIn vooral voor vacatures en meer ‘corporate’/zakelijk nieuws, Facebook voor nieuws, evenementen, werkzaamheden, prijsvragen, webcare, etc. Twitter met name voor nieuws en webcare en Instagram (posts + stories) voor nieuws/actualiteit en vacatures – we adverteren deze op Facebook en Instagram.
@lisettebrom Facebook, Instagram en Linkedin (inderdaad voor vacatures) lijkt voor mij ook een goede basis, zelf heb ik het idee dat Twitter niet zo heel relevant meer is…
Hoi @saramars ! Bedankt voor je reactie, leuk om te horen waar en hoe jullie er mee bezig zijn. Zoals ik het zo hoor en zie denk ik inderdaad dat Facebook, Instagram en Linkedin wel de basis is. Dan voornamelijk LinkedIn voor vacatures en meer zakelijke posts.
Doen jullie ook wel eens aan betaald adverteren?
We adverteren niet op Linkedin en Twitter, wel op Facebook/Instagram, met name vacatures en berichten die we echt bij een groot publiek onder de aandacht willen brengen, bijvoorbeeld over werkzaamheden die voor een hele wijk gelden. Dan is het fijn dat je je doelgroep via postcode kunt bepalen. Offline adverteren we ook wel in de huis-aan-huiskranten, afhankelijk van de aard van het bericht en de doelgroep.